Motorizările oferite de Dacia pentru modelele vândute în România au fost modificate şi îmbunătăţite pentru a respecta norma de poluare Euro 6, ceea ce a dus la scăderea emisiilor de dioxid de carbon. Totodată, Dusterul a primit un motor nou pe benzină, în vreme ce dieselul de 1,5 litri are acum cuplul mai mare în varianta sa mai puternică.
Concret, este vorba despre un nou propulsor Euro 6 de 1,6 litri (16V) pe benzină cu 114 CP şi 156 Nm care înlocuieşte fostul motor de 1,6 litri (16V) cu 105 CP şi Euro 5. Puterea maximă e atinsă la 5.500 rpm, iar cuplul maxim apare la 4.000 rpm.
Noua unitate, care e dotată cu sistemul Start-Stop de oprire automată a motorului, este disponibilă atât pe varianta 4×2 a Dusterului (împreună cu o transmisie manuală cu cinci trepte), cât şi pe versiunea 4×4 (cu o cutie manuală cu şase trepte).
Tot în tabăra propulsoarelor pe benzină, unitatea de 0,9 litri TCe cu 90 CP, disponibilă pe Logan şi Sandero, are acum sistemul Stop-Start şi dezvoltă 90 CP şi 140 Nm, cu 5 Nm mai mult faţă de varianta precedentă cu Euro 5.
Pe primul model Dacia din istorie cu Start-Stop, Duster 1.2 TCe Turbo (lansat la Salonul Auto Geneva 2015), butonul pentru dezactivarea sistemului se află la baza consolei centrale, în dreapta comutatorului pentru tracţiunea 4×4
În ceea ce priveşte motoarele diesel, Dacia a lucrat la binecunoscutul propulsor de 1,5 litri dCi 110 pentru a-l alinia la standardele Euro 6. Acest lucru a venit la pachet cu o scădere a puterii de la 110 CP la 109 CP, însă cuplul a crescut de la 240 Nm la 260 Nm.
Potrivit departamentului de comunicare din cadrul companiei Dacia, primele modele Euro 6 au fost livrate în România în luna iunie.